وبلاگ

《نقاشی دیجیتال》 چیست؟

cover-naghashi-digital-postl
دسته‌بندی نشده

《نقاشی دیجیتال》 چیست؟

 نقاشی دیجیتال برای کسانی که قصد دارند از طریق فتوشاپ و رشته گرافیک جذب مشتری کنند و خیلی زود به درآمد زایی برسند اهمیت زیادی دارد. نقاشی دیجیتال به زبان بسیار ساده یعنی کشیدن نقاشی در محیط برنامه های گرافیکی مثل فتوشاپ و ایلوستریتور و ….

الان ممکنه بپرسین چطوری میتونیم نقاشی دیجیتال رو یاد بگیریم: در این پست اکادمی زنیت من به شما نرم افزار های که برای وکتور ارت هست رو معرفی میکنم و باهاشون آشنا میشیم به زبان ساده و بفهمیم برای نقاشی دیجیتال از چه نرم افزار های استفاده میشود پس رفیق تا انتهای مطلب با من همراه باش.

نقاشی دیجیتال به زبان ساده?از(0تا100)

نقاشی دیجیتال به زبان ساده چیست:

کشیدن یک نقاشی زیبا با استفاده از ابزار های دیجیتال مثل تبلت های گرافیکی و برنامه های مثل Photoshop و procreate در این شاخه از گرافیک سبک های های زیادی وجود دارد که هر کسی بر اساس کلاس کاری و سبکی که دوست داشته باشد می تواند انتخاب کند آموزش نقاشی دیجیتال را یاد بگیرد.

 

نقاشی دیجیتال به زبان ساده

تفاوت نقاشی دیجیتال با نقاشی سنتی:

در نقاشی سنتی و رایج از رنگ و و کاغذ و بیشتر از قدرت دست نقاش استفاده می شود  ولی در دیجیتال پینتینگ اکثرا نیازی به موارد گفته شده نیست و ابزار دیجیتال حرف اول را می زنند زیرا مزایای زیادی دارد ما اگر در هنگام کار قسمتی از کار را به اشتباه نقاشی کنیم توانایی پاک کردن اون بخش و کشیدن مجدد اون بخش رو داریم ولی در نقاشی سنتی در صورت خراب شدن بخشی از کار ممکن است مجبور شویم کلا بوم نقاشی را عوض کنیم و مجددا از صفر شروع کنیم به نقاشی کردن.

تفاوت نقاشی دیجیتال با نقاشی سنتی:

نقاشی دیجیتال با فتوشاپ:

برنامه فتوشاپ یکی از راه های خلق یک نقاشی دیجیتالی زیبا است این نرم افزار ابزار های کاربردی را در اختیار شما قرار می دهد تا با استفاده از اون ها نقاشی های جالبی خلق کنید در زمینه تصویرسازی و طراحی کاراکتر های دیجیتال کاربرد فراوانی دارد و همچنین برای هر کسی که به هنر و عکاسی و رشته های مربوط به گرافیک علاقه دارد یاد گرفتن این برنامه الزامیه ولی هر رشته نیازمندی های مربوط به خودش را دارد و لازم نیست شما کامل نرم افزار رو مسلط باشین و کاربر حرفه ای باشید تا بتوانید از اون استفاده کنید آکادمی زنیت آموزش پایه نقاشی دیجیتال با فتوشاپ(وکتورآرت) را با هزینه بسیار پایین به شما اموزش خواهد داد ولی اگر نیازمند پکیج آموزش نقاشی دیجیتال هستین که تمامی نکات مربوط به نقاشی دیجیتال وکتورآرت در فتوشاپ رو یاد بگیرین، دوره مستر کلاس وکتورآرت فتوشاپ بهترین انتخاب برای شما هست.

نقاشی دیجیتال با فتوشاپ:

نقاشی دیجیتال با ایلوستریتور:

یکی نرم افزار هست بر پایه وکتور که کارهای جالب با ایلوستریتور میشه انجام داد یکی از اینها کشیدن وکتور ارت یا نقاشی دیجیتال و طراحی چهره هست این برنامه تا حدودی شباهت به فتوشاپ دارد ولی بیشتر برای طراحی لوگو و وکتور مورد استفاده قرار می گیرد. آکادمی زنیت دوره مستر کلاس وکتورآرت ایلاستریتور را برگزار می کند و در آن به شما ابزارهای که برای کشیدن وکتور در ایلوستریتور مورد نیاز هست رو یاد می دهد  مزایای این نرم افزار این است که کار شما تماما به صورت وکتور انجام میشود و با تغییر اندازه هیچ افت کیفیتی را شاهد نخواهید بود.

نقاشی دیجیتال با ایلوستریتور:

سبک های نقاشی دیجیتال

اولین قدم در نقاشی دیجیتال این است که حوزه خود را انتخاب کنید. نقاشی دیجیتال حوزه ها و سبک های مختلفی دارد که در این مقاله میخواهیم به توضیح این سبک ها بپردازیم و بازار کار و کاربرد آنها را توضیح دهیم. این حوزه ها چندان از هم جدا نیستند و همه در نهایت زیر مجموعه نقاشی دیجیتال هستند.

نقاشی دیجیتال پرتره

این حوزه به طراحی چهره به صورت دیجیتالی میپردازد. خود این نوع انواع مختلفی دارد و با سبک های متنوعی اجرا میشود. در این حوزه فقط به طراحی چهره میپردازد. طراحی چهره میتواند کارتونی باشد، واقع گرایانه باشد، فانتزی یا تخیلی باشد یا هر نوع دیگری…

نقاشی دیجیتال پرتره

طراحی کاراکتر

این حوزه به طراحی شخصیت و کاراکتر می پردازد برای مثال کاراکتر چی توز که احتمالا همه به یاد دارید. یا کاراکتر های بازی هایی که انجام داده ایم. شخصیت های داستان ها و غیره. همگی به دست طراحان کاراکتر طراحی می شوند…

طراحی کاراکتر

تصویر سازی

این حوزه با طراحی کاراکتر یا طراحی پرتره هم در ارتباط است اما تفاوتی که دارد این است که ما در تصویر سازی به طراحی محیط و بکگراند هم میپردازیم و ممکن است انواع محیط ها، انواع حیوانات و اشیائ مختلف را نیاز داشته باشید تا در تصویرسازیتان استفاده کنید. بازار کار آن میتواند بسیار گسترده باشد، طراحی کاور موزیک، جلد کتاب، تصویر سازی برای انیمیشن و بازی های کامپیوتری و …

تصویر سازی

وکتورآرت

وکتورآرت میتواند شامل همه حوزه های دیگر باشد با این تفاوت که تمام اشکال و تصاویر به صورت وکتور یا برداری اجرا می شود. پس با تغییر اندازه هیچ افت کیفیتی نخواهیم داشت. رایج ترین نوع وکتور آرت وکتورآرت چهره است که آموزش های سایت ما هم در همین حوزه می باشد.

وکتورآرت

کمیک آرت

کمیک یعنی داستان مصور. خیلی از فیلم های کمپانی هایی مثل نت فلیکس و غیره مثل اسپایدرمن، بتمن، ماتریکس ، هری پاتر و … در زمان های قدیم به صورت کامیک وجود داشتند و بعد از مدت ها به فیلم و انیمیشن هم تبدیل شدند. این حوزه هم طرفداران بسیار زیادی دارد و میتوانید به عنوان یک هنرمند فعالیت های متفاوتی برای بازار کار آن داشته باشید.

کمیک آرت

نقاشی دیجیتال با آیپد

طراحی با آیپد و برنامه مشهور procreate یکی از لذت بخش ترین راه های نقاشی دیجیتال است. آیپد به فشار حساسیت دارد و به بهترین شکل میتوانید با آن نقاشی های دیجیتال خود را طراحی کنید. درصد بالایی از هنرمندان مشهور با این برنامه طرح هایشان را طراحی میکنند.

نقاشی دیجیتال با آیپد

نقاشی دیجیتال با گوشی

با گوشی موبایل هم میتوانید نقاشی دیجیتال را انجام دهید.ا ابتدا باید مشخص کنید که دستگاهتان چه سیستم عاملی دارد. و بعد به انتخاب نرم افزار بپردازید. درباره نقاشی دیجیتال با گوشی به زودی مقاله کامل و جدیدی منتظر خواهیم کرد.

نقاشی دیجیتال با گوشی

نقاشی دیجیتال با قلم نوری

اگر شما قصد دارید به صورت حرفه ای نقاشی دیجیتال را یاد بگیرید و یک کاربر حرفه ای باشید پس احتمالا به فکر تهیه یک قلم نوری افتاده باشید. اکنون ممکن هست یک سوال در ذهن شما ایجاد شود که آیا برای نقاشی دیجیتال حتما باید قلم نوری  تهیه کنم؟ جواب این است که به سبک کار شما بستگی دارد. در اکثر سبک های نقاشی دیجیتال ما نیاز به قلم دیجیتال داریم.چون از براش هایی استفاده میکنیم که برای عملکرد مناسب از سیستم حساسیت به فشار قلم نوری استفاده میکند. اما در سبکی مثل وکتورآرت نیازی به داستن قلم نیست چون اکثر کار ما با ابزار هایی مثل ابزار پن است و در این ابزار عملکرد قلم و موس فرقی ندارد، پس نیازی نیست حتما قلم داشته باشیم.

نقاشی دیجیتال با قلم نوری

تبلت مناسب نقاشی دیجیتال:

در این بخش ما بهترین تبلت گرافیکی را معرفی نمی کنیم بلکه در اختیار شما اطلاعاتی را قرار میدهیم تا مناسب ترین تبلت را برای طراحی و نقاشی  دیجیتال را انتخاب کنید. برای خرید تبلت مناسب باید به معیار های زیر رو در نظر داشته باشین.

اندازه تبلت مناسب نقاشی دیجیتال:

اندازه تبلت یکی از ویژگی های هست که برای یک خرید هوشمندانه برای کار نقاشی دیجیتال باید به آن دقت کنید.معمولا این تبلت ها در سه اندازه small و medium و large توسط شرکت های سازنده خودشون ارائه می شوند. که این هم بستگی به شرکت و مدل ارائه شده هم داره و نکته جالب اینجاست که هیچ ابعاد خاصی وجود ندارد که سایز هر تبلت چند است و این شرکت ها هستند که سایز رو مشخص می کنند.

نکته مهمی که وجود دارد این هست که باید دقت کنید که تبلت نه باید آنقدر کوچک باشد که برای دیدن جزییات زوم کنید و اذیت به شوید و هم نباید آنقدر بزرگ باشد که برای حمل کردن اون به مشکل برخورد کنید البته نظر شخصی هست و بستگی به خود شما دارد که چه تبلتی برای برای نقاشی دیجیتال  در و طراحی با چه سایز و اندازه ای انتخاب کنید.

حساسیت به فشار(pressure sensitivity) در تبلت های گرافیکی:

این شاید بارز ترین ویژگی و تفاوت با موس باشد. برای نقاشی دیجیتال تبلت های زیادی در بازار وجود دارد که بر چهار کیفیت از لحاظ حساسیت به فشار وجود دارند ترتیب آنها 1024 و 2048 و 4096 و 8192 که به اختصار به اون ها 1k ,2k,4k,8k می گویند. در اینجا بستگی به خود شما دارد که برای چه کاری میخواهید از تبلت استفاده کنید اگر تبلت گرافیکی برای تدریس نیاز دارید یک تبلت با حساسیت به فشار 1k می تواند مناسب باشد ولی اگر برای نقاشی دیجیتال نیاز دارید و میخواهید حرفه ای کار کنید یک تبلت با حساسیت به فشار 4k می تواند یک خرید عالی باشد

نرخ پاسخگویی تبلت برای نقاشی دیجیتال:

اکثر تبلت های موجود در بازار نرخ پاسخگویی نرمالی دارند و تاخیر زیادی ندارد و اگربرای نقاشی دیجیتال نیاز دارید یک تبلت با نرخ پاسخگویی 226ms  بسیار عالی هست و تاخیری در نمایش اطلاعات  ندارد.

وضوح تصویر در نقاشی دیجیتال:

برای مثال وضوح یک تصویر 5080 LPI هست این یعنی شما توانایی این رو دارید در هر اینچ از تصویر 5080 خط بکشید و به زبان ساده شما توانایی ثبت جزئیات بیشتری از تصویر مورد نظرتون رو دارین یک تبلت با این وضوح برای نقاشی دیجیتال عالی هست

قیمت تبلت مناسب برای نقاشی دیجیتال:

در مورد قیمت تبلت برای نقاشی دیجیتال می توان این را گفت که ارزان بودن ان صرفا به معنی کاربردی نبودن ان نیست برای مثال می توان گفت شرکت وکام یک شرکت بسیار بزرگ و معتبر در زمینه ساخت تبلت های گرافیکی هست که کاربران زیادی از محصولات این شرکت استفاده می کنند اما قیمت محصولات این شرکت به واسطه معروفیت آن بالا است شاید این تصور در ذهن شما ایجاد شود که تبلت های دیگر شرکت ها بدرد نخور و بی کیفیت است اگر در ذهن شما این هست باید بگویم که کاملا اشتباه فکر می کنید شرکت های زیادی وجود دارند که تبلت های ان ها می تواند با محصولات وکام رقابت کنند و حتی گاهی بهتر از آنها باشند

​​

دیدگاه خود را اینجا قرار دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فیلدهای نمایش داده شده را انتخاب کنید. دیگران مخفی خواهند شد. برای تنظیم مجدد سفارش ، بکشید و رها کنید.
  • عکس
  • شناسه محصول
  • امتیاز
  • قیمت
  • در انبار
  • موجودی
  • افزودن به سبد خرید
  • توضیحات
  • محتوا
  • عرض
  • اندازه
  • تنظیمات بیشتر
  • ویژگی ها
  • ویژگی های سفارشی
  • زمینه های دلخواه
برای پنهان کردن نوار مقایسه ، بیرون را کلیک کنید
مقایسه
لیست علاقه مندی ها 0